معرفی متنی کتاب دوستی با طعم بستنی(سری کتاب های طرح کتابخوان خرداد ماه1400)

معرفی متنی کتاب دوستی با طعم بستنی(سری کتاب های طرح کتابخوان خرداد ماه1400)

«دوستی با طعم بستنی»

پدیدآور: مرتضی دانشمند

 ناشر: باهوش، کتاب کودک شبنم

تعداد صفحات: ۴۲

آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان از مباحث بسیار مهم و کاربردی در زندگی آن‌ها است. از بهترین و تأثیرگذارترین راه‌های آموزش به کودکان، مسیر غیرمستقیم داستان است که با گنجاندن و طرح موضوع در متن داستان می‌توان آموزش مفید و مؤثری را تجربه کرد.

کتاب «دوستی با طعم بستنی» با چهار داستان کوتاه در موضوعات مختلف، مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد و در پایان هر یک با استفاده از احادیث، اهمیت موضوع را متذکر می‌شود.

تصویرگری خلاقانه و رنگ‌های زیبا، جذابیت داستان را برای خواننده دوچندان کرده و توجه به جزئیات مباحث، عملکرد فردی و تأثیر رفتار بر دیگران از مواردی است که کتاب بر آن تأکید دارد.

در این کتاب به نقش مهم والدین و مربیان در تربیت و آموزش کودکان به وضوح اشاره شده و بر مراجعه آن‌ها به والدین برای طرح مسئله و یاری‌گرفتن از آنان تأکید می شود.

عناوین داستان های این کتاب عبارت است از: «س مثل سکوت»، «دوستی با طعم بستنی»، «زندگی بعلاوه سی»، «حرف‌های دو انگشت»؛ به عنوان نمونه در پایان داستانِ دوستی با طعم بستنی، حدیثی از امام علی علیه السلام درباره انسان خوب و مهربان آمده است: «یَعفُو عَمَّن ظَلَمَهُ، و یُعطی مَن حَرَمَهُ، و یَصِلُ مَن قَطَعَه‌؛ از کسی که به او ستم کرده است، گذشت می‌کند و به کسی که از او مضایقه کرده است عطا می‌کند و با آنکه از او بریده است، پیوند برقرار می‌سازد.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: معرفی کتابطرح کتابخوان ماه

برچسب‌ها: دوستی با طعم بستنی طرح کتابخوان خرداد ماه 1400 معرفی متنی کتاب کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 6 خرداد 1400 ] [ 9:21 ] [ بهرآبادی ]
[ ]